12 listopada 2010

Kalendarz adwentowy

Grudzień zbliża się dużymi krokami, czas adwentu, czas oczekiwania na święta. Tradycją, która już dobrze się u nas zakorzeniła są kalendarze adwentowe ze słodyczami. Bardzo lubię ten zwyczaj i w tym roku postanowiłam sama taki kalendarz zrobić. Myślę, że taki ręcznie zrobiony kalendarz będzie niesamowitą frajdą dla tych małych dzieci i tych większych też ;)



Specjalnie dla Was przygotowałam krótki kurs.

1. Narysowałam dla Was szablony, które najprościej jest wydrukować. Można je pobrać tutaj : SZUFLADKI, PUDEŁKA
Potrzebne nam będzie 25 pudełeczek i szufladek, które wycinamy z szablonu.
Możemy sobie od razu nadrukować na właściwym papierze, lub też użyć zwykłego białego - np. kartki z bloku i okleić kolorowymi kwadracikami - wersja bardziej czasochłonna. Zalecam jednak papier o gramaturze nie mniejszej niż 150g/m2
Mój kalendarz drukowałam na białym papierze, który następnie okleiłam świątecznym papierem Bo Bunny Noel: Cheer



2. Wydrukowane pudełeczka i szufladki wycinamy i sklejamy ze sobą. Pudełko ma na jednym z kwadracików wycięte półkole, które można wyciąć ręcznie lub użyć dziurkacza. Jeśli będziemy chcieli je ozdobić kwadracikami papieru, stemplami, embossingiem to łatwiej jest to zrobić, przed sklejeniem.



3. Jeśli udało nam się już przygotować 25 pudełeczek w szufladkach, możemy je nakleić na naszą bazę, czy kwadrat - w moim przypadku wielkości 22x22 cm. Jednak należy to sprawdzić - jak dużą ściankę będziecie potrzebowali - zależy to od grubości papieru jakiego użyjecie na pudełka i szufladki. Może być to 21x21, a może 23x23. Najlepiej rozłożyć sobie pudełka na arkuszu papieru i wymierzyć. Układamy po 7 w rzędzie. Pierwszą szufladkę smarujemy klejem na wypustkach i przyklejamy do bazy. Kolejne szufladki smarujemy również na ściankach i dociskamy jedna do drugiej. Pomocne są klamerki.



4. Całość powinna wyglądać podobnie jak poniżej na fotografii.



No i została nam najlepsza czynność, czyli ozdabianie.
Mój kalendarz to papier Bo Bunny Noel - Cheer ozdobiony gwiazdami z dziurkacza, pokrytymi brokatem Stickles Glitter Glue Star Dust. Cyferki na pudełkach to kombinacja brokatu, srebrnego tuszu i embossingu Antiquities Embossing Powder - Frosted Crystal





Zapraszam Was do zabawy i przygotowania kalendarza wg. kursu. Załączcie pod postem link do swoich prac. Czekamy do końca listopada.

Wasze pomysły opublikujemy na naszym blogu, a do najciekawszych poleci wspaniała niespodzianka przygotowana przez sklep Craft4You.

Do zobaczenia w kolejny piątek :)
Annar



Sklep z materiałami do scrapbookingu

3 komentarze:

Kreffcik pisze...

extra!! ;d

Elwira-k pisze...

Napracowałaś się! Efekt rewelacyjny :)

http://lidzia30.blogspot.com/ pisze...

hej. właśnie trafiłam na ten blog i mam zamiar zrobić taki kalendarz...nie wiem tylko,czy zdążę do końca miesiąca....ale jak mi się uda,podam link:D